sunnuntai 22. marraskuuta 2015

Treenit

Iltaa! Multa pyydettiin postausta mun treenijaosta, joten päätin vähän avata sitä täällä. Mullahan vaihtui ohjelma puolitoista kuukautta sitten ja sen myötä myös treenijako muuttui. Edellisellä jaolla tuli treenattua vuosi ja vastaavalla jaolla oon treenannu aiemminkin, tosin kolmijakoisena niin, että jalat vaan yhtenä päivänä.


Uusi jako tuntui aluksi erikoiselta. Mutta nyt kun sitä on tullut jauhettua jo monta viikkoa, tykkään siitä. Uudessa ohjelmassa ekalla viikolla on vähän toistoja, tokalla pitempiä sarjoja ja kolmannella erikoistekniikoita.

Selkä, takareidet, pakarat, vatsa
Tää vaikutti paperilla tosi oudolta. Mutta kun pääsin sen tekemään, se olikin tosi luonnollinen yhdistelmä. Mulla on siinä ekana taljaliikkeitä yms. selälle. Sen jälkeen maastavedon kautta tulee luonnollinen siirtymä takareisi-pakara-osastolle. Mulla on itelle uutena liikkeenä reverse hypers, jonka teen selkälihaslaitteessa väärinpäin. Se saattaa näyttää aika mielenkiintoiselta, mutta on tehokas!


Olkapäät, rinta
Vanhassa ohjelmassa oli tässä vielä ojentajat ja treeni oli aika pitkä ja raskas. Nyt on kiva, kun ojentajat lopusta on siirretty toiselle päivälle, jaksaa keskittyä niihin paremmin. Mun olkapäiden takia ohjelmaa jouduttiin vähän muuttamaan. En pysty tekemään pystysoutua, niin ainakin monenlaisia vipareita ohjelmasta löytyy.

Reidet, vatsa
Tässä mulla on liikkeitä sekä etu- että takareisille. Prässiä, reisiojennuksia ja -koukistuksia ym. Aiemmin etu- ja takareidet oli eri päivinä, mutta nyt ne on sujuvasti sekaisin. Tää on silleen ehkä parempi, kun niitä on tosi hankala täysin eristää joissain liikkeissä. Nyt jalat saa levätä hieman enemmän, kun varsinaisia jalkapäiviä on vain yksi. Sopii mulle, kun jalat ei oo mikään suosikki. Niitä on tullu treenattua se reilu 15 vuotta, niin ei oo enää semmosta uutuudenviehätystä :D


Rinta, ojentajat, hauis
Joo, mulla on rinta kaksi kertaa viikossa. Tästä en tykkää yhtään. Mulla ei oo mitään rintatreeniä vastaan, mutta saan sinne osuman niin hyvin, että ei ehdi palautumaan seuraavaan treeniin mennessä. Ojentajille on uutena liikkeenä dippi. Dipistä mainitsin messupostauksen yhteydessä. Sain siellä tehtyä vaan kaksi ja nyt teen niitä kuminauha-avusteisesti. Siitäkin huolimatta tää on nyt mun lempiliike.


Semmonen jako. Nelijakoisella ennen ja nyt. Katotaan, muuttuuko treenit, kun reilu viikon päästä alkaa dieetti. Toivottavasti ei, koska tykkään nykyisestä ohjelmasta tosi paljon. Se selviää ens viikon tiistaina, kun nään valmentajaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti