perjantai 27. marraskuuta 2015

Nyt se dieetti sit alkaa

Kävin tiistaina valmentajan (Samuli Koutajoki) juttusilla ja käytiin läpi dieetin ekan vaiheen ravinto ja treenit.

Aluksi valmentaja kuitenkin teki kuntotsekin ja oli tyytyväinen kropan tiivistymiseen. Itsekin peilikuvasta olen huomannut, että jotain on tapahtunut, vaikka paino ei ole tippunut lähes yhtään. Näin ollen mentiin ruoan suhteen erittäin pienillä vähennyksillä. Ihan vähän hiilaria ja rasvaa tippui ruokavaliosta pois. Ja mikä erikoisinta, mulla on treenin jälkeen nyt banaani! Aiemmin vetelin maltoa palkkarin seassa, mutta nyt on banaani. En ole mikään banaani-fani, mutta oon ylpeä mun treenin jälkeisestä banaanista, koska moni on itkenyt sen perään, kun on lähtenyt dieetillä pois ja mä saan sen, kun alan dieetille. No, kyllä se multakin otetaan pois ihan varmasti jossain vaiheessa.

Riisikakut ja hunaja on vielä mukana!

Treenit sen sijaan pysyy samana toistaiseksi. Tätä olin salaa toivonut, kun niin lyhyen aikaa olin uutta ohjelmaa noudattanut. Olen siitä myös paljon tykännyt. Kuitenkin ohjelma on niin raskas, että sillä ei voida koko dieettiä painaa, joten sitä tullaan muuttamaan myöhemmin.

Aamuaerobisia mulle tuli yksi lisää ja niiden pituuteen tuli lisää 15 minuuttia. Katselin jo heti kartasta, mitä kiertoreittiä voisin kävellä töihin. Saan myös vaikka uida, hiihtää tai pyöräillä, kunhan vauhti on hidas ja tasainen. Pieniä spurtteja saa ylämäkeen välillä ottaa, jos ihan kauheesti tekee mieli.

Lisää aamulenkkejä.

Isoin muutos entiseen on tietysti viikottaisen vapaan aterian pois lähteminen.Se oli niin itsestään selvä, että siihen olen valmistautunut hyvin. Viikottaiset cheat mealit on loppua kohden olleet valtavia, koska kaikkea on pitänyt maistella, kun ei moneen kuukauteen saa. Tätä tuskaa valmentaja helpottikin sanomalla, että viikonlopun saan syödä vapaasti ja antoi hän loppuviikon lepoa myös treeneistä. Sitten jaksaa paremmin lähteä dieetille maanantaina. Varmasti viikonlopun epämääräisen ruokailun jälkeen tekee ihan mielikin syödä taas normaalia ruokaa.


Tapaamisen jälkeen menin K&M Kuntokeskuksen salille vetämään selkä-takareisi-pakara-treenin. Samuli kävi vinkkaamassa salin hyvistä selkälaitteista, mutta olin jo ehtinyt treenissä liian pitkälle, että olisin voinut hyödyntää niitä. Höh, ens kerralla sitten. Ens kerta eli seuraava kuntotsekki onkin sit jo about kuukauden päästä. Hyvä treeni oli ja sain hyviä neuvoja salin infopojalta yhteen liikkeeseen

Mut maanantaina siis lähtee "competition prep" ja varmasti kirjottelen tänne fiiliksiä ym. vielä useempaan kertaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti