perjantai 26. syyskuuta 2014

Kiekonheittokisat

Yleisurheilun hallikausi alkaa ensi viikolla, mutta kesäkauden viimeinen kisa oli vielä eilen. Viitaniemen kentällä oli kiekkoa ja moukaria meille aikuisille ja junnuille. Mä ryntäsin kisapaikalle hirveellä kiireellä. Töitten jälkeen kotona ehdin vaihtaa vaan vaatteet ja taas menoks. Mutta hyvin ehdin: 5 minuuttia aikaa lämmitellä. Kolme rentoa heittoa omalla kiekolla ja sit kisaan.


Verryttelemättömyys taisi vähän kostautua, kun kaksi ekaa heittoa lähti sektorin ulkopuolelle. Näistä eka oli kuitenkin ihan pitkä omassa mittakaavassa: meni selvästi yli 20 m, kun oma edellinen ennätys oli 19,76. Se mikä oli poikkeavaa aikasempaan, niin nyt heitin vauhdilla, aiemmin ilman.


Kolmas heitto osui sektoriin, mutta oli ihan onneton. Neljännellä sitten viimein onnistuin. Kiekko lensi 21,57 m ja siihen voi olla hyvin tyytyväinen. Paransin omaa enkkaa melkein kaksi metriä, jee! Nää molemmat kuvat on muuten mun tokasta heitosta, joka kaikista epäonnistunein: lyhyt ja yli sektorista. Alemmasta kuvasta huomaakin, kuinka vasen jalka ei tuu tarpeeksi pitkälle vasemmalle...


Koska kiekonheitto on aika rauhallista puuhaa, varsinkin, kun kisassa tuli heitettyä vaan se kuus heittoa ja verryttelyt jäi onnettomiksi, lähdin vielä juoksemaan Harjun portaita. Tämä porrastreeni on yksi Fitfarmin Bikini Challengen treeneistä. Olen nyt ollut mukana kohta 8 viikkoa ja hyvin on sujunut syömiset ja treenit ohjeen mukaan.


Mulla on ollut tavoitteena saada ala- ja ylävartalo tasapainoon. Olen niin sanotusti "jalkava", kun mäkihyppyaikoina oon treenannu vaan jalkoja. Nyt tänä aikana oon tehnyt tosi paljon punttia käsille, parhaimmillaan kolme kertaa viikossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti